- О!

театрално-танцов моно спектакъл

Инициатор: Сдружение за градски изследвания със средствата на изкуствата “X-TENDO”

Танц и актьорско поведение (идея и изпълнение) - Елена Колева-Иванова; среда и костюми - Виктор Иванов; музика – Тодор Карастоянов; текст (драматизация и режисура) - Цветелина Господинова Лилия Първанова.

Идея

Взимайки романа “Пяната на дните” от Борис Виан, който е с “любовен” сюжет и където се набляга не на взаимоотношението между двама влюбени, а в следствието от тяхната влюбеност, разглеждаме любовта не като абстрактно чувство, а като същество, което възниква от чувствата на близки хора.

Това, как ще изглежда това същество (любовта) зависи от чувствата между двама. То може да бъде “урод” или “ангел” – това зависи от взаимочувствата. След като е създадено то иска грижи и търпи инициации. Неговото по-сетнешно развитие също зависи от развитието на взаимоотношенията между двамата.

Трябва да си даваме сметка, че изпитвайки чувства към някого ние създаваме нещо, за което сме отговорни и което трябва да отглеждаме и възпитаваме. То има нужди, които трябва да се задоволяват. От нас зависи дали това същество ще е егоист или не, дали ще е рецидив или не. Няма съдба, която ни направлява има чувства, които ни определят.

В реализацията на спектатъла съблюдавахме и следвахме процеса на организация на това да се случи един театрален продукт. Дадохме си други професионални параметри, чрез които реализирахме идеите си. Всеки един от елементите на спектакъла (живо присъствие, визуална, музикална и пространствена среда...) се явява равноправен участник и всеки от нас носи отговорността за цялото грижейки се за конкретна част. Във всеки един елемент търсим характерност и типичност, които пресъздават атмосферата на романа и представата ни за любовта като същество породено от чувствата на близки хора. Всяка една част на спектатъла може да бъде отделен продукт, но взети заедно те комуникират помежду си и правят цялостен продукт на изкуството. Представят различни гледни точки по една тема с различни изразни средства.

Продуктът е моно спектакъл. Артистът играе “съществото”. Живото присъствие включва танц и актьорско поведение. Танцът се базира на музикалната среда и работи за разкриването на “любовното” същество, което се заражда между Колин и Клое (главните действащи лица в романа на Борис Виан). Актьорското поведение се основава на текста и създава конкретни образи на ситуации, случки, лица. Търсим органичното обединяване на танцовото и актьорското изпълнение.

Видео изображението се явява основната връзка с романа на Борис Виан. Под формата на своеобразни субтитри на екрана могат да се прочетат всички „любовни сцени” от романа. Те допълват, изграждат и предават настроението и атмосфера на романа. Живото изпълнение е като част, но не и илюстрация на сцените, които могат да се прочетат.

Участия

· представление на открито на "Пяната" - фрагменти по романа на Борис Виан "Пяната на дните" (“Моста на любените” – пешеходния надлез зад НДК, септември 2002 г.)

· джем пърформънс “Специални оръжия” (Арт-хостел “Usually We Spend Our Time in the Garden”, май 2003 г.)

· уъркшоп “Being in love” (“Кралство Чамла”, юни 2003 г.)

· представление на открито“- О” (“Моста на влюбените”, юли 2003 г.)

· премиера и три представления във Френския културен институт (май-юни 2004 г.)

Няма коментари:

Публикуване на коментар