танцово театрален перформънс
Режисьор хореограф: Елена Колева-Иванова; сценарист: Елена Колева-Иванова; сценограф костюмограф: Виктор Иванов
Идея
Това е историята на една жена – Джезабел – идеалната измислена жена
и морето и... една безметежност и не самота като самотност, а по-глобална...
Джезабел е героиня от песен на Шаде... Джезабел е звънец...
В сценария и текста на перформънса са залегнали сънища, спомени, разговори на три добри прияткелки и колежки: Елена, Лили и Цвети. Всяка описа свой спомен, сън мечта или блян във връзка с идеята да се направи танцово театрален перформънс за идеалната измислена жена. Тези текстове бяха събрани в цялостен сценарии от Елена Колева-Иванова, който служи за основа на перформънса. Не се изговаря целият текст, а само части, които допълват или придават друга светлина на танцово театралното поведение.
Мястото на случката е абстрактно, защото говорим за сънища и спомени. Тази приказност и абстрактност се постига чрез използването на различни обекти и костюми.
Средата е изчистена и максимално опростена. На сцената има три стола и една маса. Целта е да се придаде усещане за ежедневие, което обаче не е пълно, а само привидно, защото дори самите обекти на масата (чаши за кафе и чай, захарница, лъжици...) също са неизползваеми и пълни с пясък (спомен от морето).
Поведението и танца на изпълнителя изхождат от сценария, който е и текст на перформънса. Част от него се чете, друга се играе. В основата на изграждането на хореографията са залегнали глаголите от „историята”. Действията се разглеждат абстрахирано от историята и са изведени на абстрактното, но образно ниво на танца. Театралното поведение произлиза от използването на обектите и нещата на сцената. То е изведено от ежедневието, но е хиперболизирано чрез оголемяването или, съответно, минимализирането му.
Костюмите са близки до ежедневните и се сменят бързо и лесно. Целят да придадат още по-голяма образност и конкретност на танцово театралното изпълнение.
Обща цел
- Да се работи за симбиоза между танца и театъра.
Конкретни цели
- да се създаде образа на идеалната измислрена жена чрез средствата на изпълнителските и визуални изкуства;
- да се популяризира танцовия театър като сценична форма на изява;
- да натрупаме опит в изграждането на танцово театрален перформънс;
- да изследваме това как се променя готова форма спрямо мястото й на представяне (сценично пространство, неформално място за представяне на проекти в сферата на културата и изкуствата, отворено и затворено обществено пространство);
· да проследим разликата между поведенческите модели на мъжа и жената.
Целеви групи
- хората между 25 и 35 години заинтересовани от разликата в поведението на мъжа и жената;
· студенти и професионалисти в областта на изпълнителските и визуални изкуства.
Очаквани резултати
- да създадем собствена методология за изграждане на танцово театрален перформънс;
- да съпоставим четири типа места – сценично пространство, неформално пространство за представяне на проекти в областта на културата и изкуството, открито и закрито обществено пространство;
- да попоуларизираме танцово театралното изкуство като средство за изразяване на различни типове места;
- да работим за формирането на публика на танцово театрални перформънси.
Участия
· в първото издание на конкурса „Съвременна българска хореография”, София, 2007 г.
· разработка на хореографията на перформънса във „Видео и Танц LAB”, Бургас, 2007 г.
Няма коментари:
Публикуване на коментар